Tarmskölj here we go!

Jahopp då va ja o Hanna i farten. Vi har fått för oss att vi ska gå på saltvattendiet i två tre dar sådär... heja oss! För fy satan va äckligt det e!! Det hela går helt enkelt ut på att man inte ska äta nånting överhuvudtaget, jättebra för oss matvrak - not. Istället ska man hinka i sig en jävla massa saltvatten. What for undrar ni säkert? I skrivande stund ja me. Det hela ska fungera som en tarmsköljning o det ska visst vara bra har jag hört :) Hörde talas om en person som slutligen sket ut linfrö trots att vederbörande inte hade ätit det på fem år, dessutom blir immunförsvaret bättre och kroppens näringsupptag förbättras.

Statusen just nu: lite hungrig, har druckit en halvliter saltvatten och känner att de resterande 9.5 literna kommer bli svåra att få ner. Jag fattar att det här låter helt vrickat, men man måste ju utsätta sig för lite halvtokiga grejjer, det e inte mer med det. Det värsta som kan hända är väl att jag blir osams med hela världen då jag titt som tätt flippar när mitt blodsockret e lite för lågt.

Kom faktiskt på två positiva saker med det här, det är billigt, inga utgifter på matkontot + att man sparar massa tid på matlagning o ätande :) å andra sidan tycker jag ju det e ganska trevligt o äta, okej det e billigt, det va väl det enda då.

Men om man nu inte känner för att svälta sig o dricka äckligt saltvatten så hittade Hanna ett annat alternativ... Läs o begrunda!

"Blanda 1 liter vatten med 3 msk salt. Tejpa med eltejp vid den smala änden av tratten. Ligg ner med magen mot golvet. Sträck ut rumpan mot taket. Tryck ner tratten cirka 3 cm i rumpan och häll helt enkelt ner saltvattnet i tratten (hjälp av någon annan krävs oftast). För optimal effekt ska vattnet vara kvar i minst 30 minuter. Avslappnande musik i samband med detta är en ljuvlig känsla. Efter avslutad rening krävs självklart att du släpper ut allt vatten igen. Använd därför hinken eller en toa om du är inomhus. Själv så brukar jag göra detta utomhus så här på sommaren och då krävs ingen hink vilket är mycket skönt. Du kommer känna ny energi efter detta, det kan jag lova! Svårare än så är det inte och jag förstår inte varför man betalar tusenlappar för liknande behandlingar."

Hanna o jag kom i alla fall fram till att vi gör på vårt sätt. Ingen av oss känner för en tratt i röven, så det blir inget med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0