Upp o ner...

Idag hade jag önskat att jag kunde plockat fram fredagens känsla...men det har varit svårt. Mitt humör har åkt berg- och dalbana hela dan. Tänker mycket på operationen o allt bara knyter sig, ont i bröstet, magen, ångest, alla tankar bara surrar runt och det blir bara ett stort kaos. Har halvt lipat ihjäl mig ikväll. Det e så mycket som känns osäkert o fruktansvärt jobbigt. Hur länge kommer det göra så in i helvete ont? Hur länge måste jag gå på kryckor? När kommer jag att kunna gå normalt? Hur psykiskt dåligt kommer jag må över allt? Hur uttråkad är det fysiskt möjligt att bli? Kommer jag bli bra i knät, kommer jag någonsin kunna springa igen? Kommer skiten gå sönder igen, eftersom det var så trångt i hålgången i knät e det ju risk att korsbandet kommer nötas sönder igen? Blä!

Läste precis ett litet uppmuntrande mail som jag fått idag...försökte ta till mig några saker, en kort sammanfattning kan väl vara att man varje morgon när man vaknar har två val. Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja att vara på dåligt humör.

Varje gång det sker något dåligt, kan du välja att vara ett offer eller dra lärdom av det. 

Varje gång någon kommer och klagar, kan du välja att acceptera deras klagan eller kan du välja att peka på de positiva sidorna i livet.   

Livet handlar om val. När du tar bort allt runt omkring är varje situation ett val. Du väljer hur du vill reagera på situationen.
Du väljer hur folk skall påverka ditt humör. Det är du som väljer om du vill vara på bra eller dåligt humör. Det är ditt val hur du lever ditt liv.   

Det går o hitta positiva aspekter i allt!!!

Jag är tacksam...... för tonåringen som gnäller för att han måste diska för då är han hemma och inte ute på gatorna.

....för skatterna jag betalar för det betyder att jag har ett jobb.

... för att jag måste städa efter en fest för det betyder att jag har vänner.

....för att kläderna är lite trånga för det betyder att jag har mat på bordet.

... för att gräsmattan behöver klippas , fönster tvättas och hängrännor  som måste rensas, jag har ett eget hem.

...för skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i solen.

... för alla klagomål på politiker för det betyder att vi har fri yttranderätt.

... för att parkeringsplatsen är längst bort för det betyder att jag har råd att ha bil.

... för min höga elräkning, den betyder att jag har det varmt.

... för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt för det betyder att jag kan höra.

... för tvätthögen på bordet för det betyder att jag har kläder att ta på mig

... för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen - jag har kunnat arbeta hårt.

... för väckarklockan som ringer på morgonen, jag lever.

:)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det kommer gå jättebra Linda, positiv inställning!! :) Du kommer fixa det galant!!



Mycket bra ord du skrivit, helt klart tänkvärda:)

2009-06-09 @ 11:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0