dagens goda gärning


Uppe med tuppen o på universitetet strax efter åtta, Hanna o ja e så extremt sugna på plugget så vi vill gärna läsa mer än 150 %, därför börjar vi redan grejja med vårt x-arbete... Morgonrutinerna blev lite annorlunda, så jag gick Trummen me Selmis vid halv elva. Härligt soligt väder, frisk o lite kylig luft. På vägen runt ser jag en kvinna som hoppar i vattnet med kläder o stövlar på. Hmmm, ser inte ut o va ett helt friskt beteende. Jag stannar till o försöker prata med henne. Hon frustar o flämtar, vilket man kan förstå för det va ju rätt kallt ändå. Hon bara stirrar på mig, ser inte ut att ha alla bestick i lådan så att säga. Sen börjar hon simma utåt. Jag kände inte att jag var sådär supersugen på att ta mig ett dopp så vad gör man? Jag ringde helt enkelt SOS, sen blev det e jäkla pådrag med räddningstjänst, polis, ambulans o dykare... Så efter 20 minuter i vattnet blev hon upplockad, inte helt hundra, knallblå i ansiktet. Annars hade det nog varit bye bye för hennes del, så jag känner mig som en god samhällsmedborgare idag. Tragiskt bara för den stackars kvinnan som förmodligen inte mår tipptopp.

Helgen i K-stad är för övrigt avklarad o nu börjar nästa delkurs Hållbara levnadsvanor. Alltid lika segt o komma igång. Städa, tvätta, diska, allt annat känns mer motiverande än o börja. Jag har iaf lånat böcker o skrivit ut lite viktiga papper, ett steg på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0