Presentation av mig själv

Så var det ju det där med adventskalendern, sorry jag missade att det var första igår! Hade fullt upp med snörugby, möte, afro och julbord... :)

Okej here we go... Vem är jag?

Det har jag funderat på snart i sisådär 28,5 år... och visst det börjar väl att klarna lite med åren.
Jag föddes alltså 1982 den 12:e juni, då det toksnöade mitt i sommaren!!!! Alla gamlingar minns denna sommaren klockrent och således även min födelsedag, inte varje dag det föds en sån stjärna! ;)

Växte upp med båda mina föräldrar i en sån där vanlig mexitegelvilla, (typiskt 70-tal) i Ekenässjön. Har inga syskon och har därför blivit oerhört bortskämd, fast inte om ni frågar mig eller mina föräldrar eller de som känner mig väl. Nä jag tycker faktiskt inte det. Mina föräldrar var väldigt noga med att jag fick ta eget ansvar och har på så sätt gjort mig till en väldigt självständig och ganske oberoende person. Vilket mamma och pappa förmodligen tycker är ganska bra, fast ibland lite tråkigt. Kanske skulle de vilja ta hand om sin dotter lite mer!? I alla fall så kunde det här egna ansvaret handla om att vara själv ett par timmar efter skolan, något som jag började med i slutet på årskurs ett. Det jag gjorde på eftermiddagarna var så klart att leta efter alla godsaker som jag kunde hitta!! Detta var något som även jag, Jennie och Andreas sysslade mycket med, när vi som vi kallade det med vårt kodord "leta hum hum i bubbelpoolen..."

De som känner mig vet att jag är väldigt aktiv av mig, en sommar gick jag exempelvis mer på händerna än på fötterna... Men så blir det liksom när man får cykla eller gå överallt och bil var mer eller mindre bannlyst. Jag fick sällan skjuts av mina föräldrar, bilen användes endast om stället vi skulle till låg minst 3 mil bort alternativt 4-5 mil vid sommarhalvåret. Det innebar att jag cyklade väldigt mycket, och på så sätt även har fått vara med om många fantastiska upplevelser på cykelsemester i bla Danmark, Holland, Tyskland. En sommar när jag var sju år, somnade jag cyklandes och vaknade i diket...

Den aktiva Linda har visat sig på många olika sätt, jag har hållt på med flera olika idrotter men som för de flesta så håller man fast vid det som 1. finns på orten, 2. det som man är duktig på. Det blev hästar och fotboll för hela slanten. Mitt intresse för innebandy kom långt senare, faktiskt först som byxmyndig...

Skolan gick bra för mig, pluggade ganska hårt och det gav resultat. Gick samhällsvetenskapliga programmet med en beslutsam inställning att jag skulle bli polis. Dessa planer hade jag ända tills 24 ungefär. När jag sökte femte gången och kom till sluttesterna men ändå inte kom in. Besvikelsen var ett faktum och jag åkte till Eksjö och stortjöt en hel eftermiddag. Som en backup plan hade jag sökt socionomutbildningen, men fick kalla fötter och ändrade min ansökan till lärare.  Och nu sitter jag här fyra år senare, färdigutbildad idrott och hälsa och hem- och konsumentkunskapslärare med 9 terminer på universitetet i bagaget. Därtill kan även läggas en volvo, villa och vovve seperation och ett galet studentliv... Åren när jag pluggade hände det mycket, mycket jobbigt men när jag ser tillbaka på den tiden så är jag glad att jag har levt ett riktigt härligt studentliv! 

Nu bor jag i en bostadsrätt tillsammans med Johan som succesivt har förvandlats till ett zoo, 1 hund, 2 katter och massa fiskar i förrådet gör att jag tycker mig har rätt att ta ut entréavgift av alla besökande...

Efter en jobbig sommar och höst börjar livet sakta återvända och jobbet som lärare känns de flesta dagar helt underbart, jag trivs! Lite pass kvällstid på det och vänner och familj på det och mycket kärlek så är livet nästan komplett....!






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0